26 екипажа ще участват в третото издание на Ретро рали България

13:45, 07 юни 17 25 300 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

„С церемониален старт в петък (9 юни) от 17:00 ч. ще потегли третото издание на Ретро рали България”, каза на пресконференция в Пресклуб "България" основателят на състезанието Камен Михайлов.

Надпреварата ще се проведе от 9-ти до 11-ти юни, като отново е организирана от клуб "Автотранс рейсинг тийм" и клуб "Ретро", предаде БГНЕС.

"Разликата между тази и миналата година е в маршрута. Откриването ще бъде в София на площад „Княз Александър I". Самото състезание ще протече в Софийска област, като старта в събота е от Националния исторически музей, следва Лозен, Вакарел, Белица, Оборище, Нови Хан, Мухово, Ихтиман, Самоков, Боровец, Сепарева баня и вечерта отново пред Националния исторически музей.

Старта в неделя ще е от Банкя, следва Перник, Брезник, Божурище и награждаването ще е в град Костинброд. Промените в правилника целят състезанието да стане по-интересно. Ще могат да участват съвременни автомобили, както и хибриди. Идеята е да се постави контрапункт между миналото и бъдещето. Искаме да покажем на хората, че може с ниска скорост да се достави достатъчно емоция и адреналин на участници и публика. Ще докажем на всички, че в надпреварата не е нужно да се случват инциденти по пътищата, на които сме свидетели всеки ден. Безопастността е категорично застъпена в нашата проява", обясни Михайлов.

Oсновните промени са:

Добавя се нова категория в допустимите автомобили за участие – кат.VII (хибридни автомобили), според категоризацията на FIA. Тези автомобили ще участват в състезанието спазвайки допълнителния правилник и ще имат отделно класиране.

Променя се Епоха G – в състезанието могат да участват автомобили произведени след 1975г. без ограничение, като за генералното класиране в Ретро рали България ще се взимат резултатите на автомобили произведени до 31.12.1987г., а всички останали ще се класират само в Епоха G.

В състезанието ще се взимат всички резултати от регулярните тестове и специални изпитания за точност, най-лошите времена за съответния етап няма да отпадат.

Времевите бонуси (за съответните епохи) ще се прилагат само за регулярните тестове и няма да важат за специалните изпитания за точност (СИТ).

Заместник-директорът на състезанието Васил Кубадинов допълни за предстоящото събитие. "Съгласно правилата на Международната федерация на старите автомобили (FIVA) има специални изпитания за точност. В пътната книга има един неизвестен елемент от скорост, време и километри. Състезателите няма да знаят или времето, или километрите или скоростта", обясни Кубадинов.

"Те ще получат пътната книга на старта, като също няма да е известно и как е разделен маршрута за съответните изпитания. В специалното задание за точност, те имат зададено разстояние и време, за което трябва да преминават от точка А до точка Б. Това е много трудно, защото разстоянието между точките е много малко - 20-30 метра.

"Огромна е ролята на навигатора в този тип състезания. Шофьорът е изпълнител на нарежданията на навигатора. Има 26 заявки за участие, като има два най-стари автомобила - произведени през 1959 г. Най-новият е от 2014 г. в хибридната категория", съобщи още той.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама