Проект ще събаря административните бариери пред транспорта по река Дунав

16:48, 23 фев 17 25 533 Шрифт:
Автор:

Българо-румънска търговско промишлена палата започна работа по нов международен проект – ДАНТЕ.

Целта му е да извърши мащабни проучвания и да даде предложения за корекции за подобряване на административните процедури и процеси, свързани с транспорта по вътрешните водни пътища на р. Дунав, съобщиха от БРТПП.

Проектът е обща инициатива на частния сектор и публичните власти, която цели да идентифицира и елиминира административните бариери пред транспорта по р. Дунав и неговите плавателни притоци.

Широкият кръг от участници в него включва 16 основни и 12 асоциирани стратегически партньори, сред които Дунавската комисия, Министерството на транспорта на Румъния, държавни институции, асоциации на корабоплаватели, пристанищни власти, спедитори и превозвачи и неправителствени организации от 10 европейски държави. България се представлява от Българо- румънска търговско промишлена палата, която освен, че отговаря за изпълнението на всички предвидени проектни дейности на национално ниво, също така координира дейностите по публичност и комуникация на ниво консорциум. Асоцииран стратегически български партньор е също и Булмаркет ДМ ООД.

Идеята на проекта следва концепцията „Една и съща река - едни и същи правила“, a целта е хармонизиране на административната уредба и законодателството по целия речен път, включително плавателните притоци на реката.

За да постигнат това партньорите ще използват различни подходи и инструменти. Планира се събиране и анализ на информация на национално ниво във всички партньорски държави, включително и чрез специално адаптирана за целта он-лайн платформа, в която заинтересованите страни ще могат директно да докладват както за административни бариери, така и за добри практики, а също и да дават конкретни препоръки и предложения. Платформата ще бъде достъпна и на български език.

Ще бъдат проведени и множество работни срещи и форуми на национално и международно ниво с цел обсъждане на проблемите и възможните решения с компетентните органи и представители на икономическите субекти - реалните ползватели на реката.

Резултатите ще бъдат обобщени в окончателен консолидиран доклад за предприемане на конкретни стъпки, координирани съвместно между Европейската комисия, работната група за вътрешноводния транспорт към Дунавската стратегия, Дунавската комисия, националните правителства на Дунавските държави.

Като краен ефект ДАНТЕ има за цел да допринесе за по-ефективното използване на реката за превоз на хора и товари, така че този екологичен транспортен коридор на Европа да стане по-привлекателен спрямо други транспортни алтернативи.

В тази връзка е отчетено, че река Дунав, с нейните 2 857 км е един от ключовите транспортни европейски коридори, а днес се използва едва 10% от капацитета й.

Така тази инициатива, която заедно с други проекти, свързани с корабоплаването по реката, на практика може да допринесе за постигане на една от целите, поставени с Дунавската стратегия, а именно да се постигне нарастване на товарния транспорт по реката с 20% до 2020 г., в сравнение с 2010 г. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама