Международен одит на софийското метро иска столичен архитект

17:06, 01 фев 17 25 403 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Международен одит на софийското метро, най-скъпият инфраструктурен обект в България, предлага арх. Димитър Димитров от Инициатива "Граждани за устойчиво развитие". Предложението ще бъде внесено до президента и премиера.

"Искаме обективна оценка за състоянието на метрото в София. "Метрополитен" е общинско предприятие. За 2012 година то отчете печалба 2,5 млн., за 2013 г.- 1,5 млн. лева, за 2014 година 240 хил. лева". Според него печалбата на дружеството за 2015 е около нула. 

Димитър Димитров изрази съмнение за истинността на статистиката колко души ползват метрото и запита къде са приходите за билети на пътниците. Според него има отлив от ползването на подземния транспорт заради лошо избраните места на метростанциите.

Арх. Димитров поиска кметът на София Йорданка Фандъкова да се оттегли, за да бъде направена обективна проверка може ли София да бъде зелен, по-чист град.

"100 млн. лева са дадени на части за реконструкцията на бул. "Цариградско шосе". То беше преасфалтирано с течащи мостове, нацепен с фуги асфалт, криви мантинели", каза архитектът по повод амбициите столицата да бъде по-зелен град. 

Той определи като "малоумие" изграждането на пешеходен мост (до София Тех Парк - б.р.), като за 126 линейни метра за похарчени 12 млн. лева.

"Това управление нищо добро не визира да се случи. Реализира се бул. "Черни връх" без велоалея и с малък габарит. Отчуждителният контур е малък, но за месеци в него започнаха да се строят сгради на фирми, спонсорирали партии", каза арх. Димитров.

Той алармира, че се взема решение за занижаване на статута на Борисовата градина - от държавна публична в държавна частна собственост.

"Занижаването на статута става пред очите на кмета на София, който присъства на всяко заседание на Министерския съвет. Това означава, че Борисовата градина ще престане да бъде емблемата на Стара София. Езерото в Борисовата градина с кметуването на Бойко Борисов стана място за заведения и престана да съществува като емблематична водна площ", каза арх. Димитров.

По повод предсртоящата реконструкция на бул. "Граф Игнатиев" и пространството пред храм "Свети Александър Невски", за които се подготвя обществена поръчка, архитектът птизова да се пипа внимателно. "По-добре София да загуби тези пари, но да не съсипва градските си пространства, да не сечем дърветата по бул. "Евлоги Георгиев", да не вадим павета от площада под "Св. Александър Невски", призова Димитров.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама