„Алфа рисърч“: Директен маркетинг заменя кампанията за изборите

19:35, 13 окт 15 25 439 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Има сериозни основания да се смята, че предизборният период преди местния вот на 25 октомври  минава не под формата на комуникационна кампания на вижданията, ангажиментите и програмите на кандидатите за местни управленци, а под формата на директен маркетинг. Това е един от изводите от социологическо проучване на „Алфа рисърч“ от началото на този месец. То е за нагласите за местния вот и за референдума.

Всеки шести българин е на мнение, че е добре политиците да предлагат на избирателите помощ в натура, намаления в магазини, защита от уволнение, почерпка или екскурзия, показват данните. Единствено парите на ръка все още се смятат за неприемливи, показват данните от проучването. 

Един на всеки десети анкетиран твърди, че на него лично са му предлагали услуга или пари срещу вот.

Основно агитират политическите партии (46%) и което е особено впечатляващо – местни влиятелни лидери (15%), работодатели и бизнесмени (11%), отбелязват социолозите. Техните действия са от два до пет пъти по-често срещани от тези на самите кандидати за изборни постове. Едва 9% са виждали доброволци, ангажирани обаче не с партийна, а основно с кампания за националния референдум.

Акцентът на кампанията се измества от информиране към директно въздействие върху избирателите чрез хора, от които те зависят, обобщават социолозите.

В резултат на тези практики 14% от анкетираните смятат, че изборите са честни, а за 50% те са нечестни.

58% от анкетираните твърдят, че ще участват на местните избори на 25 октомври, като традиционно най-висока е мобилизацията за гласуване сред възрастните хора, в малките селища и особено сред симпатизантите на ДПС (90%). 25% възнамеряват да се възползват от преференцията.

Тези, които пък са решили да гласуват и на референдума, мнозинството ще подкрепят провеждането на допитването, а едва 13 нва сто ще отбележат „не“.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама