Ремонтират поразената жп инфраструктура на гара Хитрино

10:16, 15 мар 17 25 763 Шрифт:
Автор:

Около 160 000 лева вложи Националната компания „Железопътна инфраструктура“ в ремонта на разрушената от експлозията на 10 декември м.г. инфраструктура на гарата в Хитрино. „Към момента компанията със собствени средстава възстановява пораженията, като към 20 март ще възстановим пропускателната възможност на гарата.Държа да отбележа, че гарата не е разрушена. Само със силите на поддържащите групи на държавно предприятие НКЖИ бяха отстранени негодните съоръжения и гарата работи в нормална експлоатационна обстановка, но с намален пропускателен капацитет“, съобщи за Topnovini.bg инж. Тони Грозданов, ръководител проекти с национално финансиране към НКЖИ.

Жп линията Русе-Варна е първата железопътна линия с дължина 226 km, построена на територията на България. Пусната е в експлоатация на 7.11.1866 г. Тази дата се счита за начало на развитието на железопътния транспорт в България. Линията е най-пряката жп връзка на пристанище Русе и черноморското пристанище Варна.

За последните шест години (2011-2016) са изпълнени механизирани средни ремонти със смяна на елементи на горното строене на 82 кm или почти 60% от експлоатационната дължина на жп линията Русе-Варна, въпреки че линията не е включена в програма с европейско финансиране, уточни инж. Грозданов.

По рамото Сеново-Самуил ще продължи започналият през 2016 г. ремонт на 41 кm железен път-подновяване между Сеново и Просторно и текущият път в гара Просторно, което вече е в ход, както и механизиран среден ремонт на 32 кm железен път между Просторно-Разград и Разград -Самуил, обясни той.

Снимка:Topnovini.bg

През 2017 г. НКЖИ ще извърши механизиран среден ремонт в междугарието Плиска-Каспичан. А от 2018 г. в рамките на дългосрочната програма за стратегическо развитие на железопътната инфраструктура 2018-2020 г. е планирано подновяване на 59 km железен път в участъците: Русе разпределителна-Образцов чифлик, Самуил-Висока поляна и Висока поляна-Плиска, както и текущият път в гарите Образцов чифлик, Ястребово, Ветово, Сеново,Разград, Самуил, Хитрино и Плиска.

Подновяването ще включва цялостна подмяна на елементите на горното строене на железния път, заздравяване на земната основа, съпроводено с изграждане на дренажи, отводнителни системи и перони, каза още инж. Грозданов. Той уточни, че ще бъдат подменени и елементите на контактната мрежа. Освен това за всичките 10 гари по направлението Русе-Каспичан се предвижда да се подмени съществуващата осигурителна техника с нова модерна осигурителна инсталация.

Снимка:Topnovini.bg

Основните цели, които компанията си е поставила с реализацията на инвестиционния проект са подобряване качеството на услугите на железопътния транспорт, чрез намаляване на времето за транзитно преминаване, приспособяване на пропускателната способност на линията към атрактивната от търговска гледна точка. Както и стимулиране на икономическото развитие на регионално и национално ниво и подкрепа за по-изгодни в икономически план и надеждни транспортни услуги.

След реализация на инвестиционното си намерение ще затвърдим високото ниво на безопасност, което НКЖИ като отговорен управител на инфраструктурата предлага, отбеляза инж. Грозданов.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама